Periodiká o úspešných ľuďoch

Na svete je veľa úspešných a bohatých ľudí, ktorými by sme sa mali my ostatní, ktorí sa snažíme tiež presadiť, inšpirovať. A práve preto existujú nielen v zahraničí, ale aj na Slovensku periodiká, ktoré sa prioritne zaoberajú týmito úspešnými a inšpiratívnymi ľuďmi.

Na Slovensku máme časopisy či iné periodiká, ktoré sústreďujú svoju pozornosť na úspešné osobnosti z rôznych spoločenských odvetví. Takým je aj časopis Úspešní manažéri, ktorý začal vychádzať prednedávnom, v roku 2012. Časopis dáva priestor státisícom ľudí, ktorí každý deň vykonávajú množstvo hodnotnej práce a vytvárajú tisíce užitočných vecí. A práve o takýchto sa rozhodli písať. Je určený všetkým manažérom, ktorí chcú získať pozitívne správy o tom, ako sa darí podnikom na Slovensku, ako rozmýšľajú úspešní a akým spôsobom dosahujú svoje úspechy. Tento časopis je nabitý pozitívnymi a užitočnými informáciami zo sveta financií. Na jeho obsahu sa podieľajú predovšetkým majitelia a manažéri úspešných firiem pre iných manažérov.

Ďalším obdobným periodikom je časopis ProIn, ktorý je rovnako ako predošlý prístupný aj na webe. Ide o prvý vedecký časopis so zameraním na produktivitu a inovácie v rozšírenej realite (4D). Prednedávnom sa ProIN stal mediálnym partnerom medzinárodného veľtrhu GadgetExpo 2015 s výstavou zameranou na nové trendy v technologicko-informačnom svete. Dokonca vychádza až v troch ďalších jazykoch, takže prekročil úspešne hranice Slovenska. Čitateľovi prináša nielen hodnotné informácie o ľuďoch, ktorí robia významné veci v oblasti vedy a výskumu, ale aj zážitok v podobe 3D modelov či videa. Dokumentuje nielen významné akcie a udalosti z priemyslu, ale venuje pozornosť vzdelávacím aktivitám špecializovaných stredných a najmä vysokých škôl. Zámerom redakcie je prezentovať zaujímavé výsledky výskumu vedeckých pracovníkov z akademickej i komerčnej výskumnej sféry.

Dvojtýždenník PROFIT, ktorého obsah je tvorený príbehmi ľudí, ktorí svojím prístupom k peniazom, životu a sebe vedia inšpirovať ostatných, vychádza každú druhú stredu, 25-krát ročne. Číslo má 28 až 92 strán, cena v stánkoch je 1,70 eur. Na webe, kde tento dvojtýždenník vychádza, sa nájdu aj blogy, ktoré nevyšli v tlačenom vydaní. Časť obsahu je voľne dostupná pre každého návštevníka. PROFIT vydáva TREND Holding, šéfredaktorom je Pavol Hubina.

U našich západných susedov venujú rovnako pozornosť úspešným ľuďom. Magazín FC je každé 2 mesiace vydávaný a rozosielaný po celej Českej republike. Ide síce o obmedzenejší tlačený náklad, ktorý nezoženiete v žiadnej trafike, ale je o to hodnotnejší a detailnejší na informácie o svete a myslení úspešných. Výhodou je, že je dostupná aj online verzia firstclass.cz.
V USA je snáď najpopulárnejším časopisom aj o svete a myslení úspešných ľudí časopis Forbes. Ide o periodikum, ktoré má 93-ročnú tradíciu a vydáva ho spoločnosť Forbes. V Amerike vychádza ako dvojtýždenník a zakladá si na svojej dôveryhodnosti, v prieskume sa umiestnil na prvom mieste. Medzi jeho najväčších konkurentov patria magazíny Fortune a Bussiness Week, orientované na svet financií. Celosvetovo vychádza viac ako 6 miliónov výtlačkov. Počet čitateľov webu a časopisu je okolo 50 miliónov. Heslom magazínu je veta „The Capitalist Tool“ (Nástroj kapitalistu). Magazín je známy mnohými rebríčkami a zoznamami. Medzi najznámejšie patrí Forbes 400 – zoznam najbohatších ľudí Ameriky alebo zoznam miliardárov.

Čítaným a obľúbeným je aj magazín Vanity Fair, prioritne zameraný na politiku, kultúru a celebrity, t. j. bohatých a úspešných ľudí, vydávaný spoločnosťou Condé Nast Entertaiment. Prvýkrát bol publikovaný v roku 1983 a bol rovnako ako v USA rozoslaný aj do ďalších európskych krajín: do Veľkej Británie v 1991, Španielska v 2008, Talianska v 2007 aj do Nemecka v 2008. V tom čase to bol najdrahší časopis predávaný v Nemecku. A bola to zároveň najväčšia investícia do zahraničia pre spoločnosť, ktorá ho vydáva. V roku 2013 sa mohli z neho prvýkrát tešiť aj francúzski čitatelia.

Vplyvné a známe meno  a svoje miesto vo svete novinárčiny má aj časopis Vogue so zameraním na módu, dizajn a životný štýl slávnych, bohatých a úspešných. Vychádza v 23 krajinách každý mesiac a v redakcii sa vystriedal celý rad svetoznámych módnych fotografov. V roku 2006 bol časopis titulovaný literárnou kritičkou Caroline Weber z magazínu The New York Times ako „najvplyvnejší módny časopis na svete“. Vogue však publikuje aj články o umení, politike, kultúre. Má celé zástupy stálych modeliek z radov celebrít. Pôvodne bol založený ako týždenník Arthurom Baldwinom Turnurom v roku 1892. Po jeho smrti ho prevzala svetoznáma spoločnosť Condé Nast, spomínaná vyššie. V Európe začal vychádzať v roku 1910. Od roku 1988 je šéfredaktorkou americkej verzie Anna Wintourová.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použié iba pre účely spracovania tohoto komentáru. Zásady spracovania osobných údajov