Kráľ sociálnych sietí – Mark Zuckerberg

https://www.pexels.com/photo/dusk-panoramic-aerial-view-of-monaco-28193003/

Kto by tohto mladého, na pohľad nenápadného chlapíka nepoznal! A pritom stojí za geniálnym nápadom, z ktorého sa stala celospoločenská senzácia meniaca zaužívané pravidlá v komunikácii medzi ľuďmi.

Mark Zuckerberg, spoluzakladateľ Facebooku.

Malý génius

Mark Zuckerberg, celým menom Mark Elliot Zuckerberg, sa narodil 14. mája 1984 v malom meste Dobbs Ferry, v štáte New York. Vynaliezavý bol od malička, veď už na strednej škole vymyslel aj so svojím priateľom Adamom D’Angelom inteligentný MP3 prehrávač.

Po maturite pokračoval Mark v štúdiu na prestížnej Harvardskej univerzite. Tu naďalej pokračoval vo svojom najväčšom koníčku – programovaní. Podieľal sa na vytvorení mnohých web stránok fungujúcich na báze sociálnych sietí, z nich jedna bola určená špeciálne pre študentov Harvardu.

Na to, aby ju vytvoril, sa však musel dostať, nie celkom legálne, do školskej databázy, čo následne riešila až disciplinárna komisia.

Fenomén Facebook

Pre tých, ktorí náhodou nevedia, Markovým životným dielom je sociálna sieť známa ako Facebook, ktorej úlohou je uľahčiť kontakt s priateľmi a známymi, zdieľanie fotografií, videí, názorov, no tiež nadväzovať nové priateľstvá.

Facebook je však aj dobrou (či negatívnou) reklamou, ktorú firmy čoraz viac zohľadňujú aj pri výbere nových zamestnancov.

Facebook je skrátka fenomén, aký tu už dlho nebol, či ste už jeho pravidelnými používateľmi alebo ho príliš nemusíte.

Mark, ktorý vďaka vytvoreniu prelomovej sociálnej siete rozprávkovo zbohatol a zaradil sa medzi mladých miliardárov, tvrdí, že naprogramovanie zdrojového kódu mu trvalo iba dva týždne. Keď videl, akej obľube sa jeho nový výtvor teší medzi študentmi, rozhodol sa ho postupne rozšíriť aj na Stanford a Yale. To už bol len krôčik od „zaplavenia“ celých Spojených štátov amerických.

V roku 2004 sa rozhodol odísť zo školy, aby mohol svoj prelomový projekt ďalej rozvíjať. Ako však vieme, bez vhodnej investície sa neuchytí ani ten najlepší nápad, preto, až keď začal spolupracovať s Petrom Thielom, spoluzakladateľom PayPalu, ktorý sa stal jeho prvým veľkým investorom, rozbehol sa projekt Facebook naplno.

Už o dva roky, v roku 2006 dostal mnoho ponúk na kúpu Facebooku, všetky ale odmietol. Bol totiž odhodlaný vytvoriť zo svojej stránky pre vysokoškolákov sociálny web pre všetkých ľudí.

A ako ukazuje súčasnosť, vízia to nebola márna, Mark sa dnes radí k najmladším miliardárom na svete. Svoj 5% podiel vo Facebooku však napokon predsa len predal – gigantu Microsoft za 240 miliónov dolárov.

Aktuálne zastáva pozíciu CEO (riaditeľa) Facebooku.

Miliardový nápad

Facebook v súčasnosti využíva takmer každý, kto vlastní pripojenie na internet. Hoci sa naň denne pripája „len“ 65 % jeho užívateľov, už bola prekročená aj miliardová hranica ľudí, ktorí sa behom jedného dňa pripojili na túto sociálnu sieť.

Nielen pre zakladateľa Facebooku to bol historický moment.

„Dospeli sme do veľmi dôležitej etapy. Je to len začiatok komunikačného zjednotenia celého sveta,“ prehlásil Zuckerberg pri tej príležitosti.

Celkový počet používateľov Facebooku je v súčasnej dobe niečo vyše 1,5 miliardy ľudí.

Súkromný život mladého programátora

Hoci by sa mohlo zdať, že Markovi ako mladému, úspešnému a miliónmi oplývajúcemu mužovi nič nechýba, opak je pravdou. No zdá sa, že po trápení prichádza konečne radostné obdobie.

Šéf Facebooku totiž verejnosti prezradil, že spolu s manželkou, Priscillou Chanovou, čakajú vytúženú dcérku. Radosť je to pre nich o to väčšia, že v priebehu dvoch rokov jeho manželka až trikrát samovoľne potratila.

Zuckerberg sa aj preto rozhodol komunikovaž o týchto nanajvýš súkromných veciach, aby povzbudil ľudí s podobným trápením.

Termín pôrodu zatiaľ nezverejnili, ale ako uviedli, obaja dúfajú, že sa im konečne splní sen o kompletnej rodine.

Zdroj: peterbetyar.com, Obrázok: https://www.pexels.com

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použié iba pre účely spracovania tohoto komentáru. Zásady spracovania osobných údajov