Boháčmi vďaka nápadu a internetu

https://www.pexels.com/photo/round-silver-and-gold-coins-730564/

Pričom ten nápad vôbec nemusí byť prevratný, ani inak prelomový.

V dobe moderných technológií, ktoré hýbu svetom (najmä mladých), v čase, keď si bez sociálnych sietí už väčšina z nás ani nevie predstaviť svoj život, je zdanlivo veľmi jednoduché zaujať a zarábať aj milióny.

Zdanlivo.

Šesť sekúnd postačí

V prípade, že ste šikovný (rozumej zaujmete masy), celkom vtipný (nijako intelektuálne, veď čo už navymýšľate za pár sekúnd) a viete sa orientovať v spleti najnovších mobilných aplikácií.

Ako taký Nash Grier, na prvý pohľad celkom obyčajný stredoškolák zo Severnej Karolíny, ktorý si z najväčšej záľuby – surfovania na internete, urobil aj skvelý biznis.

Všetko vďaka krátkym, iba 6-sekundovým videám, ktoré točí a následne zverejňuje na platforme Vine, ktorú prevádzkuje sociálna sieť Twitter.

Ak sa pýtate, čo také prevratné tento mladík dokázal či akým talentom disponuje, asi budete prekvapení, no nie je to nič výnimočné. Niekedy napodobňuje brechot psa, inokedy sa váľa po zemi alebo sa blázni s malou sestrou. Podstatné je, že má viac ako deväť miliónov nasledovníkov na spomínanom Vine, vyše šesť miliónov na Instagrame a zhruba tri milióny ľudí ho pozerajú na YouTube a Twitteri.

A práve tieto čísla sledovanosti sú to, čo zaujíma sponzorov, ktorí sú za to, aby sa ich produkt objavil v ostro sledovanom videu, ochotní zaplatiť nepredstaviteľné sumy.

V prípade Nasha je to za zmienku o ich produkte od dvadsaťpäť do stotisíc dolárov, pričom stále hovoríme iba o šiestich sekundách.

Nečudo, že podnikavý zabávač má heslo vo Wikipédii, vlastný PR tím a najnovšie sa dohodol na spolupráci s DreamWorks, takže v dohľadnej dobe bude nakrúcať celovečerný film.

Najsledovanejší YouTuber

Ešte pred všakovakými aplikáciami a sociálnymi sieťami tu bol videokanál YouTube, vďaka ktorému sa tiež preslávilo, no predovšetkým rozprávkovo zbohatlo mnoho mladých ľudí.

Veď si len predstavte, ste mladý chlapec, ktorý väčšinu svojho voľného času trávi hraním počítačových hier.

No namiesto toho, aby ste prepadli závislosti, začnete, už ako odborník na slovo vzatý (veď praktické skúsenosti sú najviac) dané hry hodnotiť.

Najsledovanejším aj najlepšie zabávajúcim youtuberom, ktorý presne toto robí, je 24-ročný Švéd Felix Kjellberg známy ako PewDiePie. Jeho krátke recenzie aj vtipné vsuvky sa medzičasom stali takmer kultovými.

Nakrúca už totiž vyše päť rokov a keďže jeho ročný príjem sa odhaduje na 4 milióny dolárov, nerobí vlastne nič iné, respektíve keby nechcel, nemusí už robiť vôbec nič.

Akurát, že sympatický blondiak má stabilnú, niekoľkomiliónovú divácku základňu, ktorá by mu neodpustila, keby sa len tak vytratil.

YouTube si vás dokáže oceniť

Na začiatku je vždy nápad, no tiež charizma a ešte niečo nepopísateľné, čo rozhoduje o tom, že jeden uspeje a druhý, s tým istým nápadom, nie.

V každom prípade, zaujať musíte, čím väčšiu masu, tým lepšie a výnosnejšie pre vás.

V kombinácii s takmer nulovými investíciami je to veľmi zaujímavá predstava zarábania peňazí, nečudo, že na Youtube dennodenne pribúdajú videá s tou najrôznejšou tematikou a všetci apelujú, nech hlavne zdieľame a sledujeme.

Ak sú totiž vaše klipy veľmi populárne, dostanete od najznámejšieho video kanála ponuku zaradiť sa do ich partnerského programu, vďaka čomu môžete dostávať z každej reklamy odvysielanej pred vaším videom tisíckrát zhruba sedem dolárov. Čo je pri milióne odkliknutí už zaujímavá sumička 7 tisíc dolárov.

A tí skutočne najlepší si vedia dohodnúť aj výhodnejšie podmienky.

Asi aj preto jedni radia, akú hračku si kúpiť, iní zasa v otázkach módy a líčenia.

Módne vlogerky

Práve toto je osobitná skupina internetových hviezdičiek. Najuznávanejšou, a teda i najzdieľanejšou je istá Michelle Phanová s 5,6 milióna pravidelných odberateľov svojich vlogov.

Nielen ona sa však týmto vyšvihla do sveta skutočnej módy a zarobila viac než slušné peniaze.

Mnohým dievčatám, ktoré radia, ako sa správne nalíčiť, čo je trendy a čo rozhodne nie, prípadne aká farba je hitom tohtoročnej jesene, sa podarilo dostať medzi špičku nielen na sociálnych sieťach či YouTube.

Tie úplne najlepšie spolupracujú s prestížnymi značkami, ktoré sú ochotné za reklamný baner na ich stránke zaplatiť až do 30 tisíc dolárov. Častokrát stačí drobná zmienka o istom produkte, fotografia, zdanlivo nevinná a súkromná snímka na Instagrame či Twitteri. Za samotné ukázanie produktu vo videu je pravdaže najviac.

Zložité, či príliš jednoduché, aby to mohlo fungovať?

V daných prípadoch to rozhodne vyšlo, i keď, ako priznávajú odborníci sledujúci tému slávy a zárobkov na internete, táto forma obľúbenosti je veľmi neistá a často sa internetové hviezdičky opozerajú prirýchlo.

Nuž ale, čo v živote máme garantované stopercentne a navždy, však?

Zdroj: peterbetyar.com, Obrázok: https://www.pexels.com

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použié iba pre účely spracovania tohoto komentáru. Zásady spracovania osobných údajov